Szeretettel köszöntelek a családi együttműködés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Szívesen látunk. Ahhoz, hogy jobban megismerj minket, csatlakoznod szükséges a közösséghez, de ha nem tetszik, amit nyújtunk, bármikor ki is léphetsz. Örülünk, ha regisztrálsz. Bíztatunk, próbáld meg!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
családi együttműködés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a családi együttműködés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Szívesen látunk. Ahhoz, hogy jobban megismerj minket, csatlakoznod szükséges a közösséghez, de ha nem tetszik, amit nyújtunk, bármikor ki is léphetsz. Örülünk, ha regisztrálsz. Bíztatunk, próbáld meg!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
családi együttműködés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a családi együttműködés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Szívesen látunk. Ahhoz, hogy jobban megismerj minket, csatlakoznod szükséges a közösséghez, de ha nem tetszik, amit nyújtunk, bármikor ki is léphetsz. Örülünk, ha regisztrálsz. Bíztatunk, próbáld meg!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
családi együttműködés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a családi együttműködés közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Szívesen látunk. Ahhoz, hogy jobban megismerj minket, csatlakoznod szükséges a közösséghez, de ha nem tetszik, amit nyújtunk, bármikor ki is léphetsz. Örülünk, ha regisztrálsz. Bíztatunk, próbáld meg!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
családi együttműködés vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyik bevásárlóközpontban történt vizitemkor, valamikor a teafű és a sajt keresgélése között, áthaladtam egy kisebb részlegen. Melankolikus mivoltamból eredendően nem tudtam nem észre venni, hogy ezen a soron valahogy össze-vissza vannak az áruk. Volt itt paradicsom szósz, liszt, uborka, tészta, keksz, stb. Felnéztem a polcok fölé, és észre vettem a kék táblát melyen fehér, öblös betűkkel ez állt: BIO TERMÉKEK. Hmm... Az agyam egyből elkezdett pörögni: Bio, bio, keres, keres, keres, zöld, zöldség, legelő, tej, tehén, túró, túrórudi, fincsi, termesztés, egészséges, reklám, drága, drága, Schobert Norbi, aerobik, fitness, fit, Béres Alexandra, és így tovább… Vajon másoknak is ezek ugranak be a „bio” szóról? Na jó, merem állítani, hogy a legtöbb embernél a túrórudi kimarad. Nem éppen bio, de annál finomabb.
A bio szó manapság annyira elterjedt szó lett, mint 10 éve a „wellness.” Ha egy szálloda alkalmazott egy masszőrt és egy kozmetikust, máris kikiáltották Wellness Szállodának. Erre persze minden tehetősebb ember, mintha csak az élete függne tőle, Supermant is megszégyenítő sebességgel megragadta a telefont és máris szobát foglaltatott egy wellness hétvégére. Ezzel természetesen semmi gond nincs, hiszen pár nap a barátnőkkel egy ilyen helyen meglehetősen szórakoztató és pihentető, sőt abszolút nem árthat a testnek, ha koncentráltan törődnek vele. A bio étel definíciója az átlag tudatban kimerül abban, hogy nem tartalmaz tartósítószert és, hogy természetes anyagokból készül. Számomra kellemes meglepetés, hogy mennyi ember rá tud kattanni az egészséges életmódra csupán, mert az berobbant a köztudatba. Talán hosszú idő óta ez a leginkább követendő divat! Ha már az USA évente több mint 110 milliárd dollárt költ el gyorséttermekben, akkor igenis engem feldob az, ha ezeket az étlapokat kénytelenek kiegészíteni jó pár fajta salátával és úgymond, normális étellel. Igenis feldob az, amikor azt hallom, hogy egyre több iskola száműzi a kóla és csoki automatákat a kantinokból, és a menzán bevezetik a helyes és egészséges étkeztetést. És igenis nagyon örülök annak, amikor egy ismerősömnél reggelizve házitejből készítik a forrócsokit, és nem előre csomagolt szalámit készítenek ki a szendvicshez. Ha már egy gyerek évi átlag 10,000 reklámot lát a tévében, tetszik, hogy több az egészséges életmódról szóló bejátszás, mint a csábító, csalogató csoki csodákat majszolgató gyerekek étrendjének illusztrálása.
Azt hiszem a legjobban mégiscsak azt tudom értékelni, amikor világcégek mutatnak példát a bio fogalom keretein belül. Talán meglepő, de az egyik ilyen említésre méltó cég a Bacardi Ltd. A világ leghíresebb és egyik legfejlettebb rum gyártó cége igencsak ügyel arra, hogy a gyártás megfelelő, természetes körülmények között történjen. És ez nem azt jelenti, hogy lenyírják a füvet, ha megnő és kitépik a gazt amikor az elszaporodik. Illetve, nem csak ezt. Amióta Don Facundo Bacardi megalapította a céget Kubában 1862-ben, és kikísérletezte a ma ismert egyik legminőségibb rumot, a gyártás magában foglalja a csak természetes alapanyagok szükségességét és az erre történő szigorú odafigyelést. Castro nyomorgatása miatt a vállalat átkerült a Bahamákra, ahol a mai napig a Bacardi család tulajdonában működik. Annak érdekében, hogy ténylegesen minőségi alkoholt állítsanak elő, a Bacardi gyár több ezer hektáron terül el, és több száz alkalmazott ellenőrzi a gyártási folyamatot a melasz erjesztésétől a palackozásig. A gyárat 100 kilométeres övezetben elkerülik az autópályák, főutak, vonatsínek; sőt, még benzinkutakat sem engedtek a közelben telepíteni, arra hivatkozva, hogy ha egy csepp benzin lecseppen a töltőpisztolyból a földre, az lehet, hogy csak 100 év alatt, de igenis beszivárog a talajvízbe, ami eljuthat a Bacardi rumhoz. Ez vegyileg kimutatható, és természetesen nem tesz túl jót a szervezetnek. Ezért a Bacardi pénzt és energiát nem kímélve, felvásárolta és kitiltotta az ilyen cégeket a környékről. Ez ám a tiszta rum!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!